Här kan du lära känna vår fantastiska personal – trygga, erfarna och engagerade medarbetare som varje dag skapar en varm, trygg och inspirerande miljö för barnen.
Rektor/Legitimerad Förskollärare
Dear Families, I have been looking forward to starting at Eudora, and the day has finally come. Eudora Preschool has a long-standing reputation for excellence in early childhood education, and I feel honored to join this preschool once again. I have much to learn about the preschool and the children, and I am eager to meet you all. Plans for Eudora: I am excited to continue Eudora Preschool’s tradition of nurturing and inspiring children as they grow and develop. Together, we will build on the excellent work already being done here, and I look forward to introducing new opportunities that further enhance the children’s learning experiences. Communication: I value open communication and collaboration with families. I have already met some of you this morning and look forward to meeting the rest of you. Please feel free to reach out or stop by for a conversation. I am here to support you and your children in their development. Thank you for welcoming me to the Eudora family. I am thrilled to embark on this journey with you all.
My background includes over 12 years of experience in early childhood education and 8 years in school management. This experience, combined with my administrative skills, has shaped my leadership style, which focuses on collaboration, safety, and child creativity. Outside of work, I enjoy traveling and exploring new cultures. You’ll often find me trying a new dish or reading during the weekends. Collaboration is the cornerstone of how I work with both children and staff. Together, we create an environment that fosters curiosity, safety, and joy. Ensuring that every child feels secure and supported in their development is one of my top priorities.
Legitimerad Förskollärare
Jag heter Bhu Dhondup och är legitimerat förskollärare. Som person är jag positiv, stresstålig, målinriktad, empatisk och självständig. Min stora passion är att spela gitarr, sjunga och dansa och jag kan ägna hur många timmar som helst på fritiden med gitarr i handen. Jag är gift med 2 barn och bor i Stockholm. Familjens främsta intresse är fjällvandring.
Jag arbetar sedan sex år som pedagog inom förskolans verksamhet och har hög kompetens om att jobba med förskolebarn med fokus på kvalitet.
Jag som personlig tror på en holistisk uppfostrande av barn. Allt har sagts och skrivits för att våra barn ska få den bästa behandlingen. Oavsett vilket fokus vi har på barn, oavsett om det är här och nu eller framtidsperspektivet, är det riskabelt i alla avseenden att arbeta endast med ett perspektiv. Att ha en holistisk utveckling innebär att barn kan njuta av sitt liv här och nu i förskolan och samtidigt ha möjlighet att förbereda sig för sitt kommande framtida liv som inte kommer att vara lätt alls. Jag ser båda perspektivet som kompletterande av varandra. Det är därför viktigt att ge både lek och lärande betydelse när det kommer till genomförande nivå i förskolan.
Legitimerad Förskollärare
Hej! Jag heter Mary Carlsson och är gift med Berny Carlsson. Både jag och min manär födda och uppvuxna i Sydafrika. Vi flyttade till Sverige 1991 och trivs väldigt bra iNorden. Tillsammans har vi tre underbara barn. De som känner mig brukar beskrivamig som en mångsidig, glad och utåtriktad person som får energi genom att umgåsmed andra. Jag älskar också att pyssla, måla och sy handdockor. Fritiden tillbringar jagmed familjen och vänner.
Jag utbildade mig till förskollärare i England och har alltid tyckt om att arbeta medbarn i olika åldrar. Jag började min karriär på Gustaf Vasa församling i Stockholmsom förskollärare inom barnverksamheten. Jag har jobbat inom förskola sedan 2001som barnskötare, förskollärare och förskolechef. Jag har under mina år somförskollärare hjälpt att starta upp och driva två förskolor där jag bl.a. haft ansvar för attverksamheten planeras, följs upp och utvärderas kontinuerligt. Jag har vidareutbildadmig till rektor och fått min svenska förskollärarlegitimation på Stockholms Universitetsom hjälper mig att kunna leda och styra vår verksamhet mot högre måluppfyllelse.
Våra barn är det viktigaste vi har och ska erbjudas en trygg omsorg och miljö där dekan utvecklas till att bli världsmedborgare. Vi vet också att alla barn föds medförmågor och kompetenser och lär sig hela tiden; de är i ständig utveckling. Därför villvi ta tillvara och stimulera barnens nyfikenhet till lärande. Till hjälp behöver de entillåtande och utmanande miljö där de kan uttrycka sig på många olika sätt. Det är ävenviktigt att barnen får möjlighet att hjälpa och lära av varandra. Vår uppgift sompedagoger är att skapa denna miljö. Vi vill anpassa förskolans olika rum utifrånbarnens behov och intressen. Barnen behöver också vuxna som möter dem medrespekt. Alla barn är olika och vi bemöter varje barn individuellt. Vi är inte rädda förolikheter utan ser dem som en tillgång. Vi vill lyfta fram positiva beteenden ochberömmer barnen när de gör bra saker och visar vilja att hjälpa andra. Vår förhoppningär att genom vårt förhållningssätt ge barnen självkänsla, tillit till vuxna och en trygggrund för fortsättningen i livet.
Preschool teacher (Ej legitimerad)
Hello, my name is Rozaan and I come from a small, beautiful town called Plettenberg Bay in South Africa. My husband and I moved to Stockholm in the summer of 2022, and it has been such an enriching experience learning about Sweden, it’s culture and it’s people. In my free time, I love spending time outdoors, and I particulary enjoy hiking and swimming. Another passion of mine is baking, which I developed through spending time in the kitchen with my mother and grandmother while growing up.
I have a Bachelor’s Degree in Education from South Africa and I have experience teaching children between the ages 4 and 9. Prior to moving to Sweden I spent three years teaching first grade where I taught my students three languages (Afrikaans, English, and IsiXhosa), mathematics, and life skills.
My teaching philosophy is centered on creating a student-centered learning environment where every child feels valued and supported. I believe that each student is unique and learns in their own way, and it's my job to create a flexible and inclusive environment that meets the needs of all learners. I aim to cultivate a love of learning by making the subject matter relevant and engaging. I believe that when children are inspired, they become naturally curious, and that curiosity fuels their desire to learn.
Preschool Teacher (Ej legitimerad)
My name is Grace Sin, was born in Singapore and educated in Australia. My firstlanguage is English and second is language is Mandarin (Chinese). I received myBachelor degree in early years’ education at Monash University in Melbourne Australia.In Singapore, I also attained a Preschool Diploma in Teaching and Leadership. Duringmy free-time I love to scuba dive and the ocean is my playground. I enjoy playing golf andexercising too. I moved to Sweden in August 2020 to be with my partner. I am thrilled andexcited for my future in Sweden.
I am an early year’s educator with over 20 years’ experience. I started as an early year’seducator teaching children aged 2 to 6 years old. After 5 years of teaching, I becameSenior Teacher for a year, followed by the position of Principal at the same preschool inSingapore. During the 7 years as Principal I was also involved in teachers training as wellas starting up preschools in Singapore, Malaysia, India and China. During that time, Ifocused mainly on teaching and management of preschools during. I was awarded astudy trip to Reggio Emilia in Italy and a NAEYC Conference in Georgia (Teachers’conference), Atlanta. I was later relocated to Malaysia as Country Manager to manageand setup early years’ enrichment schools for 3 years followed by 2 years in Singaporewhich provided me the opportunity to learn more about the business aspect of early years’education. Later I accepted the position as Foreign Principal in Beijing, China in a bilingualinternational preschool for a year. My main role was to setup the preschool and train theteachers. Prior to moving to Sweden I worked in Singapore as Principal of a large bilingualpreschool organization. Throughout my career I have wonderful and rich experiences andhave learnt a lot working with children and Pedagogues.
My view on children is that they are central to their own learning and that they are able topursue their own interests and revisit and build upon ideas at their pace. Children arestrong, capable, and resilient, powerful with wonder and knowledge. To me, no twochildren are alike. They, like us, will develop according to their personality and disposition,and how the world would treat them. Their experiences will shape them just as ours haveshaped us. As adults and educators our job is to put aside our own pre-conceived ideasand perceptions of who they are or who we want them to be and see the world throughtheir eyes. If we view children's lives as landscapes that change with the time, we will have the patience to wait and watch how our guidance and influence affects their lives. Iam looking forward to playing a part in the education of the children at EudoraInternational Preschool and helping the children develop into global citizens.
Preschool teacher (Ej legitimerad)
Personal: Hello, my name is Marta, and I come from Poland. I come from a small town called Teresin, which is located near Warsaw and the Kampinos National Park. It perfectly combines modernity and tradition, providing me with the opportunity to constantly commune with nature. In my free time, I enjoy being outdoors—walking, cycling, and sightseeing. I am very active. I received my Bachelor's degree in English Philology with a specialization in teaching English, and a Master's degree in pre-school and early childhood education teaching at Wszechnica Polska University in Poland (Warsaw).
Experience: Immediately after completing high school, I relocated to Ireland and resided in Dublin for approximately 5 years. Throughout this period, I provided babysitting services for a Polish-Irish family with 2 children, contributing to the advancement of my language skills. Additionally, I possess 6 years of experience working in international preschools in Poland, coupled with 10 years of tutoring individuals across various age groups. I actively participated in co-creating a teaching program designed for bilingual children, wherein my responsibilities included adapting English language content to suit the specific needs of the children. Furthermore, I have also successfully completed numerous specialized courses related to teaching and supporting child development.
Child's Perspective I believe young children are naturally focused on themselves and their immediate world, primarily centered around family and home. It's crucial to recognize that each child is a unique individual with distinct interests, backgrounds, and developmental stages. As a teacher, I employ a variety of methods to engage children, ensuring that no one is left behind. Every child deserves equal attention, respect, guidance, advice, and examples to foster their complete development within a secure environment. I also strongly believe in acknowledging and embracing the individuality of each child. By utilizing diverse teaching approaches, I strive to cater to the unique needs of every student. Providing children with choices, responsibilities, and opportunities to initiate their own learning is essential for their growth.Cultural diversity is a cornerstone of my teaching philosophy. I celebrate the richness it brings and aim to help each child understand and appreciate differences. Witnessing even the smallest progress in my students' growth brings me immense joy. I cherish the opportunity to assist children in learning and discovering the world through play, laughter, and creative exploration.
Barnskötare (Vikarie)
Hej jag heter Angelica Carlsson. Jag älskar film, natur och att rita på min fritid. Jag gillar att umgås med mina vänner och gå till museum där jag kan lära mig om olika kulturer, djur eller konst. Jag älskar att lära mig nya saker och hitta nya sätt att utveckla mitt lärande i vardagen.
Jag älskar att jobba med barn eftersom jag tycker det är så roligt att se hur de utvecklas från att tasitt första steg till att kunna uttrycka sina tankar och ställa viktiga frågor. Att få vara med barnen idenna utveckling är helt fantastiskt och att kunna vara där med en hjälpande hand och vägledningför dem. Det är en konstant utveckling där man lär sig med barnen vilket jag älskar och hoppas attfortsätta lära mig av.
Barnskötare (Studerar till förskollärare)
My name is Maximilla Ambani also known as Maxi. I live in Sollentuna and Ienjoy meeting new people and building friendships. I like adventure, socializingand also learning other cultures. I love sports especially ball games.
I am originally from Kenya but moved to Sweden several years ago. I have adiploma in Information Technology from my country of birth. I have beenworking with children for many years. I have been working for private familiesand preschools with children from age group 1-12yrs before joining EudoraInternational preschool. I completed my Nursery Nurse Diploma (“Barn ochFritidsprogrammet”). I am presently studying to become a preschool teacher preschool at Södertörns Högskola (Intercultural perspective).
I always find joy to be around children because I have found them to be like agift you receive that when you open it you get to see and learn a lot from insidethem and that why I like to be around and close to children and see themdevelop and grow from one stage to stage so that they can become globalcitizens.
Barnskötare
My name is Trupti Bargal born and brought up in India. We moved to Stockholm. in 2014. My husband and I have two children. I am sincere and pretty calm by nature love. I love to read books, travel, try new things and cook different food dishes.
I have a civil engineering degree from India. As an engineer I have worked in different capacities in projectmanagement specially managing large Construction projects for large conglomerates in India.After moving to Sweden I changed my profession and decided to spend more time with childrenteaching them new things. I have a Nursery Diploma (“Barn och Fritidsprogrammet”). Iam working with Eudora International preschool for the last 1,5 years.
I love working with children’s and teaching them to learn new things , develop and grow . Childrenare very sincere, innocent and teachable. Children also teach us many new things. My teaching method is based on creating a learning environment where each child feelsvalued and supported. I believe that each child is unique and has his or her own way of learning, and it my job as apedagogue to create a friendly environment for all children to learn and flourish.
Husfar/Skyddsombud/Brandansvarig
Jag är född 1961 och uppvuxen västgöte men har hamnat här i Stockholm, där också mina två vuxna barn bor, och jag är mycket stolt över dem. Jag är en IRL-fantast. Jag gillar att ha med människor att göra, att musicera och att tala olika språk. Jag är en aning introvert, men känner mig inte besvärad när människortalar till mig. Ibland skojar jag lite för mycket, men mina favoritsamtal leder inpå djupet.
Jag har jobbat med barn och vuxna under årtionden både ideellt ochprofessionellt, och som barnskötare inom förskola i både privat och offentligregi, i både Stockholm och Huddinge. Har jobbat på Eudora Internationella Förskola sedan 2013.
Små barn är fantastiska människor att ha att göra med; de är livskonstnärer somständigt erövrar nya dimensioner av livet, och det gör mig ödmjuk att få bevittnadetta och få medverka i den processen. I interaktion med dem lär jag mig omlivet av dem samtidigt som jag delar med mig av mig själv till dem. Det är ettdyrbart, magiskt privilegium.
Musiklärare
Hej, jag heter Helene. Jag är en nyfiken, äventyrlig och kreativ person som älskar att lära mig om och uppleva nya saker. Jag är född och uppväxt i Sverige men jag har bott i Storbritannien och Australien under en stor del av mitt liv. Min man är australiensisk och vi har en underbar liten femårig pojke som är vår livs absoluta kärlek. Vi bor i en liten stuga med stor trädgård vid havet och vistas mycket i naturen.
Jag är utbildad operasångerska, sångpedagog och legitimerad musiklärare. När vi bodde i Sydney, Australien jobbade jag som operasångerska i operakören på Sydney Opera House. Jag har många års erfarenhet av undervisning av barn, både som musiklärare och sångpedagog. Jag har två stora intressen i livet, musik och drama, och små barns kommunikativa utveckling. Det första intresset ledde mig till att bli professionell sångerska som arbetade med sång och drama på scen, och det andra ledde mig till att bli sång och musikpedagog och att studera logopedi under två år. Det jag har upptäckt under mina studier och mitt arbetsliv är att mina två intressen är sammanflätade på många sätt och kan hjälpa varandra. Genom sång, lek och drama kan jag hjälpa barn att utveckla sin kommunikativa kompetens utifrån många olika aspekter, musikalisk utveckling, språkutveckling, självförtroende, kreativitet och social kompetens. Att leka musikaliska lekar tillsammans kräver även uppmärksamhet, uthållighet och socialt samarbete.
Jag älskar att väcka barns nyfikenhet och att inspirera dem till att utvecklas som lärande individer genom glädje och lek. Jag känner att det är viktigt att skapa en trygg och kärleksfull miljö där barnen kan växa och utvecklas i sin egen takt utifrån sina egna förutsättningar. Alla barn är födda kompetenta och det är vårt jobb som pedagoger att ta till vara på barnens styrkor och att stötta upp där de behöver mer hjälp.